Rabu, 13 Juli 2011

LAFAZ CINTA 1-2

Kasih...
 
Kutulis namamu dilangit..

namun awan telah menghapus nya..
 
Kutulis namamu diembun..

namun angin telah meniupnya..
 
Kutulis namamu dipantai..

namun ombak telah menghempaskanya..
 
Kuukir namamu dibatu..

namun hujan telah mengikisnya..

Namun kini ku ukir namamu dihati ini..

agar tak satupun yg dapat menghapusnya...

Bila aku tak dapat terlihat oleh matamu..

maka lihatlah aku dalam mimpimu..
 
Bila aku tak dapat tersentuh oleh jemarimu..

maka sentuhlah aku dalam angan anganmu..
 
Bila aku tak akan dapat bertemu denganmu..

maka simpanlah aku dalam hatimu...





 Dan KuLafazkan pada Cinta..


Selamat datang cinta..

Selamat menyemai benih-benih kerinduan dan kasih sayang dalam qalbuku..
TUMBUHKAN JIWA JIWA PENGORBANAN 

untuk membahagiakan Sang Cinta..


SELIMUTI KEBEKUAN HATI 

dengan hangat dan SANTUNNYA tutur katamu..


Keteduhan senyuman dan raut wajahmu 

membuat sejuk dalam hatiku...


PUPUKLAH CINTA itu 

dengan keCintaanmu kepada-Nya Sang Kekasih abadi..


PERINDAHLAH LATAR BELAKANG KEISLAMANMU 

dengan pakaian keimanan dan ketaqwaan...


PERCANTIKLAH CINTAMU 

dengan indahnya lantunan ayat-ayat Al-Quran..


SEBARKAN BENIH BENIH KERINDUAN 

akan keindahan harumnya Syurga..


PERBANYAKLAH SUJUDMU..

untuk terkabulnya permohonan doa..


PERHARUMLAH CINTAMU 

dengan kesabaran dan keikhlasan..


Walau cinta kadang menyesakkan dada..

dan tak jarang kebencian menghalangi tumbuhnya cinta..


Jagalah cintamu..rawatlah dia..

bahagiakanlah Dia.. dan peluk eratlah Dia..
Mohonlah perlindungan-Nya..

Untuk mengharumkan CINTA..
''SELAMAT DATANG CINTA''

Oleh : Dirtha Yhm

Tidak ada komentar:

Posting Komentar